حفاظت اینترنتی nod32 چیست و چطور فعال میشود؟

۲۴ مهر ۱۴۰۱
فعال و غیر فعال کردن حفاظت اینترنتی در نود 32

ویژگی‌های حفاظت اینترنتی در نود 32

حفاظت اینترنتی در نود 32 یکی از قابلیت‌های ویژه نرم‌افزارهای قدرتمند نود 32 برای حفاظت از شما در محیط اینترنت است. اگر شما به صورت دائمی در فضای اینترنتی مشغول به فعالیت هستید و نمی خواهید مشکلات سایبری مانند نفوذ، هک، حمله بد‌افزارها، نفوذ باج گیرها و یا دانلود نرم‌افزار مخرب بر روی رایانه شما صورت گیرد، استفاده از نرم‌افزار نود32 یکی از بهترین راهکاری امنیتی است. در این مقاله به بررسی قابلیت حفاظت اینترنتی در نود 32 می‌پردازیم.

گزینه‌های حفاظت اینترنتی در نود 32

قبل از آنکه نسبت به خواندن این مقاله کنید باید بدانید که گزینه‌های حفاظت اینترنتی در نود 32 تنها در زمانی فعال می‌شوند که شما اقدام به خرید لایسنس نود 32 برای کامپیوتر خود کرده باشید. در صورتی که هنوز هیچ لایسنس معتبری برای رایانه یا گوشی همراه خودتان نکرده اید، همین الان به سایت nodeset.ir مراجعه کنید و نسبت به خرید یک کد لایسنس نود 32 پرمیوم اقدام کنید.

PAGE_SETTINGS_ANTISPAM

بعد از فعال‌سازی نرم‌افزار نود32 خودتان می‌توانید با کلیک کردن بر روی گزینه Setup وارد بخش تنظیمات شود. در این قسمت و در زیر بخش Internet Protection (حفاظت اینترنتی) شما می‌توانید تنظیماتی را به شرح زیر مشاهده کنید:

  • حافظت در برابر دسترسی وب (Web Access Protection): این گزینه به بررسی URL‌ها، محتواها و آدرس‌های اینترنتی در سطح وب می‌پردازد. در صورتی که آدرس اینترنتی و یا محتوای اینترنتی صفحه‌های اینترنتی که باز کنید، مخرب باشد، نود32 بلافاصله صفحه را بلاک می‌کند و اجازه دسترسی شما به صفحه اینترنتی و یا بالعکس را نمی دهد.
  • حفاظت در برابر حمله‌های ایمیلی (Email Dient Protection): این قابلیت شما را در برابر حمله‌هایی که از طریق ایمیل انجام می‌شود حفاظت می‌کند. در زمانی که این قابلیت فعال باشد، صندوق دریافتی ایمیل‌های شما و یا نرم‌افزارهای دریافت کننده ایمیل مورد بررسی قرار می‌گیرند، در صورتی که در ایمیل‌های ارسال شده به شما محتواهای خطرناک و یا اسکریپت‌های مخفی وجود داشته باشد. از باز شدن ایمیل بر روی رایانه شما جلوگیری می‌شود و پیامی در این زمینه به شنا نشان داده می‌شود.
  • حفاظت در برابر حملات فیشینگ (Anti-phishing protection): حملات فیشینگ یا تغییر درگاه یکی از رایج ترین روش‌هایی است که نفوذگران و هکرها از آن استفاده می‌کنند تا به اطلاعات مالی و شخصی افراد دسترسی پیدا کنند. یکی از قابلیت‌های حفاظت اینترنتی در نود 32 قابلیت «آنتی فیشینگ» است. در این قابلیت آدرس صفحه و نوع ارسال داده‌ها قبل از ارسال داده‌های شخصی شما چک می‌شود، در صورتی که صفحه وب دریافت کننده یک صفحه غیرمجاز باشد و یا آنکه احتمال وجود حمله فیشینگ وجود داشته باشد، نرم‌افزار نود 32 بلافاصله صفحه مورد نظر را بلاک می‌کند و اجازه فعال شدن آن بر روی رایانه شما را نمی دهد.

تنظیم و فعال‌سازی قابلیت‌های حفاظت اینترنتی در نود 32

اکنون که با قابلیت‌های حفاظت اینترنتی در نود 32 آشنا شدیم، باید چند مورد برای تنظیم کردن این قابلیت را بدانید:

  1. برای فعال‌سازی هر کدام از این گزینه‌ها باید دکمه کشویی سمت راست آن را به حالت سبز رنگ در آورید. برای این کار تنها یک بار بر روی این دکمه کلیک کنید تا آن از حالت خاکستری رنگ خارج شده و رنگ آن به حالت سبز رنگ در آید.
  2. در سمت راست هر کدام از گزینه‌های حافظت در اینترنت یک آیکون چرخ دنده قرار گرفته است. این آیکون این قابلیت را به شما می‌دهد که بتوانید گزینه‌های بیشتری را برای تنظیمات هر کدام از قابلیت‌ها در اختیار داشته باشید.
  3. برای غیر فعال کردن هر کدام از گزینه‌ها بر روی دکمه سبز رنگ در سمت راست آن کلیک کنید تا آن از حالت سبز به حالت خاکستری رنگ تغییر حالت دهد. دقت کنید که پیش از آن که هر کدام از قابلیت‌ها را به حالت غیر فعال در آورید نرم‌افزار نود 32 یک پیام اخطار نسبت به نتایج این موضوع به شما نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد که مدت زمانی را برای غیر فعال بودن این قابلیت مشخص کنید.

همانطور که در مورد دوم گفته شده، شما با کلیک کردن بر روی آیکون چرخ دنده می‌توانید به تنظیمات بیشتری برای هر کدام از گزینه‌های حفاظت اینترنتی در نود 32 دست پیدا کنید این موارد شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • Configuration (یا برخی از مواقع Configures): با انتخاب این گزینه امکانات بیشتری برای حفاظت اینترنتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که نیازمند توضیحات بیشتری است و در جای خود در همین سایت به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.
  • Exclude (یا برخی از مواقع Item exclude): با انتخاب این گزینه می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای مستثنی کردن قوانین حفاظتی معرفی کنید. استثنا کردن گزینه‌ها و قابلیت‌ها از حفاظت اینترنتی نیازمند دانش کافی است و پیشنهاد می‌شود که بدون دانش نسبت به این کار اقدام نکنید، زیرا این مورد می‌تواند سبب ایجاد حفره‌های امنیتی در سامانه شما شده و راه را برای نفوذ هکرها و سایر نفوذگرها و بدافزارها باز کند.

غیر فعال کردن حفاظت نود 32

چند نکته مهم در زمینه حفاظت اینترنتی در نود 32

برای فعال شدن قابلیت حفاظت اینترنتی در نود 32 شما باید اقدام به خرید لایسنس نود 32 برای کامپیوتر خودتان کنید. در صورتی که می‌خواهید از این قابلیت‌ها بر روی گوشی‌ها و یا رایانه‌های لوحی ( تبلت ) خود استفاده کنید باید اقدام به خرید لایسنس نود 32 برای اندروید یا مک کنید تا تمامی آنچه که در بالا گفته شد برای شما فعال شود.

برای آنکه بتوانید از نرم‌افزار نود 32 برای حفاظت از ایمیل خودتان استفاده کنید، باید از یک نر‌افزار پلاگین در صندوق ایمیل خودتان یا نرم‌افزارهای مرتبط به ایمیل خودتان استفاده کنید. این نرم‌افزارها جانبی باید قابلیت کار با پروتکل‌های POP3 و POP3s و IMAP و IMAP3 داشته باشند. شما می‌توانید این نرم‌افزارها را از سایت Eset.com دانلود کنید.

در زمانی که شما اقدام به خرید لایسنس نود 32 پرمیوم می‌کنید، برای شما به صورت خودکار قابلیت‌های حفاظت اینترنتی نیز فعال می‌شود، اما در سایر نسخه‌ها باید وجود قابلیت حفاظت اینترنتی را چک کنید. گاهی نیازمند ارتقاء ورژن نسخه نرم‌افزار کنونی هستید.

در زمانی که از نود 32 بر روی اینترنت خودتان استفاده می‌کنید، تمامی محتواهای به روزرسانی‌ها و سایر تبادلات اینترنتی مانیتور و نظارت می‌شود. برای همین ممکن است افت جزئی در سرعت اینترنت به وجود بیاید (البته خیلی جزئی و غیر قابل درک برای انسان)، برای همین ممکن است برخی از نرم‌افزارهای دارای محتوای در لحظه با کمی کندی کارکنند. البته با توجه به تهدیدات موجود در اینترنت کمی کندی در این زمینه قابل درک و قبول است.